Mit kérdezz meg mindenképp a tanártól egy fogadóórán?
2017.09.14.
Jocó bácsi Jocó bácsi
"Az iskola igenis jó hely, tanulni pedig egy jó buli. Csak rajtunk múlik, hogy teszünk-e érte!"
Az iskola elindulásával megkezdődik a szülői értekezletek, fogadóórák időszaka is. Tudom, sok szülő nem szereti, értelmetlennek tartja ezeket, pedig a gyerekek fejlődése szempontjából elengedhetetlen a jó szülő-tanár kommunikáció. Erre pedig megfelelő terep a fogadóóra, amikor minden gyereket tanító pedagógussal lehet pár szót váltani, megismerni őket. Ehhez azonban túl kell lendülni a sorban állás, az esetleges várakozás okozta kellemetlenségeken. Mondjuk addig is lehet beszélgetést folytatni a többi sorstárs szülővel…

Fontos lenne, hogy már úgy menjünk oda, tudjuk, ki milyen tantárgyat tanít a gyerkőcnek, mert ezzel elkerülhető az a blama, hogy olyan sorba álljanak be, ahová nem is kellene.
Milyen kérdéseket tegyünk fel mindenképpen?
  • Milyen számonkérési, osztályozási módszerekkel dolgozik?
  • Milyen eszközökre, felszerelésekre van szüksége az adott szakórához?
  • Milyennek látja a gyermek képességeit, viselkedését, órai aktivitását a saját óráján?
  • Milyen célokat tűzött ki erre a tanévre, ami a gyermek személyes fejlődését szolgálja?
  • Milyen programokat, versenyeket tervez erre az évre a gyerekeknek?

És az egyik legfontosabb, ami egy nagyon jó kiindulási alap lehet a közös cél, a diák fejlődése szempontjából: hogyan tudja a szülő segíteni, támogatni a pedagógus sikeres munkáját? Ha ezt megkérdezik, már egy pozitív szemléletet adhatnak a szülő-pedagógus viszonynak és megalapozhatnak egy hatékony, gördülékeny együttműködést.

Ha nem is ezeket a kérdéseket teszik fel, de egyet sosem szabad szem elől téveszteni: bármi érdekli Önöket, kérdezzenek rá! Nincs rossz kérdés, csak türelmetlen válaszadó és válaszváró…
 
Hozzászólások